Mitul nr. 1 – Ca să fii un vanzator bun trebuie să ai „papagal”

În realitate, cei care vorbesc mult nu au un succes răsunător în vanzari. Și asta pentru că prospecții lor se simt presați, mințiți și simt că dorințele lor nu sunt luate în calcul. Un bun ascultător încheie mult mai repede o vanzare decat un vanzator „cu papagal”.

Dacă nu îți asculți clientul, nu vei ști ce este important pentru el, ce beneficii așteaptă de la produsul/serviciul tău.

Mitul nr. 2 – Vânzarea este un Joc al Numerelor

De fapt, vanzarea este un joc al numerelor: muncești mult – câștigi mult! Majoritatea managerilor de vanzari sunt obsedați de rapoarte și statistici: câte telefoane au dat, câte întâlniri față în față, câte programate, câte vânzări.

Mitul nr. 3 – Ca să ai succes, trebuie să ai obrazul gros

E adevărat că mai toți agenții de vânzări s-au confruntat cu piedici, dar asta nu înseamnă că trebuie să devină agresivi.

Destul de mulți agenți s-au obișnuit să afișeze o atitudine de tipul „Ți-am luat banii, acum am dispărut!”. Vânzările profesionale trebuie să rezulte în situații win-win.

Mitul nr. 4 – În vanzări mai ai și zile proaste

Acest lucru se întâmplă atunci când permiți vânzărilor să devină un montaigne-rousse și să te conducă el pe tine în loc de invers. Există urcușuri și coborâșuri numai dacă nu ai scopuri setate.

Mitul nr. 5 – Trebuie să te înveți să fii refuzat

Bineînțeles că vor exista clienți care îți vor spune măcar o dată „nu, mulțumesc”. Sigur că nu trebuie să te lași afectat și să te demoralizezi. Imaginează-ți dacă toți agenții de vânzări s-ar simți inferiori din cauza refuzurilor, am avea nevoie de clinici de psihiatrie pentru ego-uri rănite!

Refuzurile pot fi negative numai dacă alegi să nu înveți nimic din ele. Astfel, consideră refuzul o oportunitate de a crește prin feedback.

Mitul nr. 6 – În domeniul vanzarilor nu ai oportunități de promovare  

Știai că 85 % din lideri și anteprenori au început ca agenți de vânzări? Vânzări prin telefon, comiși voiajori, au cărat cutii cu mostre de produse, au susținut prezentări și au înlăturat obiecțiile clienților.

Astăzi, tot ei sunt majoritatea președinților corporațiilor. Așa că, da, în jobul de agent de vânzare nu poți promova decât până în fruntea companiei.